Chat with us, powered by LiveChat
044 561 0995 senja.luoma@santelo.fi

Blogi

SENJA LUOMA
Ota yhteyttä
Markkinoinnin kompastuskiviä

Markkinoinnin kompastuskiviä

Osallistuin LUT- yliopiston järjestämään Analyze this! – analytiikan ja arvonluonnin strategiaseminaariin Lahdessa. Seminaari oli täynnä oivaltavia pointteja ja pohdittua sisältöä analytiikasta ja datatieteestä. Tässä muutama erityisesti mieleeni jäänyt...

Neljä kirjavinkkiä verkkonäkyvyyden kehittämiseksi

Neljä kirjavinkkiä verkkonäkyvyyden kehittämiseksi

Haluatko parantaa yrityksesi verkkonäkyvyyttä?  Tai kehittää omaa henkilöbrändiäsi verkossa? Tai oppia  vain uutta digitaalisesta markkinoinnista? Kokosin tähän blogitekstiin neljä uudehkoa kirjavinkkiä, joista voit löytää hyödyllisiä ohjeita verkkonäkyvyyden...

Visualisoi tietoa Googlen Data Studiolla

Visualisoi tietoa Googlen Data Studiolla

Digitaalinen analytiikka parantaa markkinoinnin mitattavuutta merkittävästi, mutta sen tuoma hyöty on riippuvainen organisaation kyvystä muuntaa analytiikkadata ymmärrykseksi. Usein kerättyä analytiikkadata tulee välittää myös ”ei niin teknisille henkilöille”. Avain...

Mitä on IoT?

Mitä on IoT?

Artikkeli perustuu Miten hyödynnän digitaalisia palveluita liiketoiminnassani -luentoon 22.3.2018. Internet of Things, lyhyemmin IoT tarkoittaa suomeksi esineiden internettiä. Esineiden internet on internet-verkon laajentumista laitteisiin ja koneisiin, joita voidaan...

Mitä on tekoäly?

Mitä on tekoäly?

Artikkeli perustuu Miten hyödynnän digitaalisia palveluita liiketoiminnassani -luentoon 22.3.2018. Lyhyesti määriteltynä tekoäly on ohjelman kyky ratkaista kapean alueen ongelmia. Tekoäly tarkoittaa ei-inhimillistä järjestelmää, jolla on ihmisen tasoinen äly ja kyky...

Mitä on robotiikka? (eli robottitekniikka)

Mitä on robotiikka? (eli robottitekniikka)

Artikkeli perustuu Miten hyödynnän digitaalisia palveluita liiketoiminnassani -luentoon 22.3.2018. Robotilla tarkoitetaan laitetta, joka toimii fyysisessä maailmassa. Robotti on laite tai kone, joka hoitaa jotakin mekaanista tehtävää. (Robottiohjelmistot ovat heikkoa...

Tarkka kohdennettavuus Facebook -markkinoinnin suurin etu

Tarkka kohdennettavuus Facebook -markkinoinnin suurin etu

Artikkelisarja digitaalisesta markkinoinnista 6/7 Sosiaalinen media on tullut jäädäkseen. Facebook on tällä hetkellä yksi maailman suosituimmista verkkosivustoista ja kaikkein suosituin sosiaalisen median alusta. Käyttäjiä Facebookissa on 1,7 miljardia, joista...

Sähköpostimarkkinointi tehokas, mutta taitoa vaativa laji

Sähköpostimarkkinointi tehokas, mutta taitoa vaativa laji

Artikkelisarja digitaalisesta markkinoinnista 5/7 Sähköposti itsessään on internetin ehdoton avaintekijä. Sähköposti on edelleen vertaansa vailla oleva kommunikaation muoto, mutta myös lähes internetin käytön edellytys. Sähköpostiosoite tarvitaan lähes kaikkiin...

Blogimarkkinoinnin avulla lisää luottamusta ja näkyvyyttä

Blogimarkkinoinnin avulla lisää luottamusta ja näkyvyyttä

Artikkelisarja digitaalisesta markkinoinnista 3/7 Blogien hyötyä digitaalisessa markkinoinnissa on tutkittu paljon, ja blogimarkkinoinnin tehokkuudesta on kirjoitettu monia julkaisuja. Esimerkkisi Morimoto ja Trimble toteavat, että blogimarkkinoinnin avulla on...

Tehokkaat verkkosivut syntyvät vain testaamisen kautta

Tehokkaat verkkosivut syntyvät vain testaamisen kautta

Artikkelisarja digitaalisesta markkinoinnista 2/7 Verkkosivut ovat tärkein yksittäinen vaikuttaja yrityksen verkkoläsnäolossa. Tehokkaiden ja toimivien verkkosivujen kautta pyritään lisäämään myyntiä ja kehittämään asiakaskokemusta. Verkkosivujen rakentaminen ei ole...

Verkostoefekti ja digitaalliset alustat yrityskasvun tekijänä

Verkostoefekti ja digitaalliset alustat yrityskasvun tekijänä

Yksi globaalisti nopeimmin kasvavia liiketoimintamuotoja ovat digitaaliset alustat. Digitaalisella alustalla tarkoitetaan verkossa toimivaa alustaa, joka kokoaa yhteen palvelun tai tuotteen myyjiä ja yhdistää niitä potentiaalisiin asiakkaisiin. Alustoista hyötyvät...

Digitaalisuus haastaa suomalaisia PK-yrityksiä

Digitaalisuus haastaa suomalaisia PK-yrityksiä

Digitaalisuus on muuttanut radikaalisti liiketoimintaa lähes kaikilla toimialoilla. Digitaalinen murros on ajanut perinteisiä liiketoimintoja ahtaalle ja pakottanut niitä joko muuttumaan tai pahimmassa tapauksessa jopa lopettamaan toimintansa. Suomen Yrittäjien...

Featured Publications

Wellness Book Series

  • Part 1 – Ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit
  • Part 2 – Phasellus malesuada nibh
  • Part 3 – Feugiat ipsum facilisis finibus ornare.

Don’t Wait Any Longer. Start Forging Your Own Path Today!

%d bloggaajaa tykkää tästä: